1114) ŢAPUL DE TRIMIS—Reprezintă o clasă concepută de
Spirit. (Q630-2) Întrebare (1907)—2—Din moment ce ţapul de
trimis n-a fost acceptat ca jertfă şi n-a intrat în Sfînta, poate el reprezenta
o clasă concepută de spirit? Răspuns—Viţelul n-a intrat în Sfînta sau în Sfînta Sfintelor, şi nici ţapul
Domnului; şi similar ţapul de trimis n-a intrat în Sfînta sau Sfînta Sfintelor.
Dacă faptul că ţapul de trimis n-a intrat în Sfînta şi în Sfînta Sfintelor ar fi
considerat o dovadă că clasa reprezentată prin ţapul de trimis n-ar fi concepută
de spirit, acelaşi argument ar fi folosit împotriva acelora care sunt din clasa
ţapului Domnului, şi acelaşi argument ar fi împotriva Domnului nostru Însuşi,
reprezentat de viţel. Doar sîngele trebuia să fie dus înăuntru. Cei reprezentaţi
prin ţapul de trimis sunt reprezentaţi un timp ca fiind în corpul Marelui Preot,
ca de exemplu, Isus Marele Preot mai întîi, la prima Sa oferire a sîngelui
viţelului, ca Mare Preot S-a reprezentat pe Sine în luarea sîngelui Său
individual. Voi şi cu mine n-am fost deloc participanţi în aceasta. El a intrat
în Sfînta Sfintelor pentru noi şi a făcut ispăşire pentru păcatele noastre. Apoi
a ieşit şi a jertfit ţapul de jertfă pentru păcat, ţapul Domnului, şi a luat din
sîngele lui. Acum, vedeţi că El a reprezentat în acel ţap pe membrii corpului
Său şi a intrat înăuntru cu sîngele acelui ţap. Dar ţapul propriu-zis a fost
reprezentat în preot. Viţelul a fost reprezentat în preot şi similar ţapul este
reprezentat în preot, şi el face oferirea acolo. Clasa ţapului de trimis sunt
reprezentaţi acum în Corpul Marelui Preot. Adică, consacrîndu-se, ei au fost
socotiţi ca membri ai Corpului lui Cristos şi numai după ce n-au mai continuat
pe calea Sa, n-au reuşit să meargă mai departe şi să-şi completeze jertfa, au
fost eliminaţi şi n-au mai fost socotiţi ca membri ai Corpului lui Cristos, ci
au devenit o a doua clasă, sau o clasă găsită nevrednică de un loc în Corpul lui
Cristos. 1115) ŢAPUL DE TRIMIS—Cum reprezintă pe concepuţii de spirit?
(Q631-1) Întrebare (1912)—1—Cum poate ţapul de
trimis, neavînd lumina Sfeşnicului de Aur, să reprezinte pe Marea Mulţime, care
este concepută de spirit? Răspuns—Ţapul de trimis n-a primit lumina, pentru că n-a ajuns în Sfînta.
Tot aşa nici ţapul Domnului şi nici viţelul. Se pare că nu oricine poate înţelege aceste tipuri. Dacă tu eşti unul
dintre ei, nu-ţi face griji, pentru că ai destule lucruri pe care le poţi
înţelege şi mulţumeşte-i lui Dumnezeu pentru aceasta. Ţapul Domnului afară a
reprezentat o clasă şi Ţapul de trimis a reprezentat altă clasă, iar Viţelul a
reprezentat pe Domnul Isus. În starea Curţii, Viţelul a reprezentat pe Isus cînd
a fost în acea stare; Ţapul Domnului a reprezentat o clasă a urmaşilor Săi cînd
ei au fost în acea stare a Curţii, şi Ţapul de trimis a reprezentat o altă clasă
a consacraţilor cînd ei au fost în starea Curţii — nu după ce au trecut în Sfînta. Nici un
ţap sau viţel n-a intrat vreodată în Sfînta. Toţi care intră în Sfînta
antitipică devin membri ai Marelui Preot. Cînd viţelul a fost junghiat a avut
loc schimbarea. În afara perdelei Marele preot a fost simbolizat de viţel;
înăuntru el era Marele Preot. La fel cu ţapul Domnului — afară acesta a reprezentat natura umană a
celor acceptaţi ca membri ai lui Cristos; dar înăuntru el a reprezentat Corpul
lui Cristos, spiritual, Biserica. Deci Preotul este înăuntru vălului şi vede
lumina de la sfeşnicul de aur, mănîncă pîinea nedospită — nu viţelul, nici
ţapul. Întrebarea din mintea celui care întreabă, presupun că este aceasta:
Au putut cei care au intrat în Sfînta să iasă din nou afară? Şi Răspunsul este
acesta: În ceea ce ne priveşte pe noi, tot ce ştim despre acest lucru este că
fiecare persoană care face o consacrare intră în Sfînta şi devine un membru al
Corpului lui Cristos care este Biserica. Să presupunem că aici ar fi o mie două sute de persoane. Să
presupunem că toţi s-au consacrat Domnului şi au fost concepuţi de Spiritul
sfînt. Unde ar fi ei reprezentaţi în acest tip al Cortului Întîlnirii? Răspund,
ei ar fi reprezentaţi înăuntru, nu în afara Sfintei. Ei au intrat, pentru că au
fost concepuţi într-o singură speranţă a chemării lor. Cei din Sfînta devin două
clase. Ei toţi văd mai mult sau mai puţin din lumină, mănîncă mai mult sau mai
puţin din pîinea nedospită şi mai mult sau mai puţin se apropie şi apreciază
Altarul de Aur. Dar o clasă se apropie şi mănîncă într-un mod în care cealaltă
clasă n-o face. O clasă apreciază lumina şi o foloseşte mai mult decît cealaltă.
O clasă merge mai deosebit la Altarul Tămîierii. Cei care nu reuşesc să se folosească de aceste privilegii nu vor
merge mai departe în Sfînta Sfintelor. Numai Cristosul, Cap şi Corp, va
constitui Marele Preot în glorie dincolo de al Doilea
Văl. Ce se va întîmpla cu cei care nu reuşesc să-şi întărească chemarea şi
alegerea? La sfîrşitul acestui veac partea le va fi dată în starea Curţii — dar
acum ei nu sunt în starea Curţii. Sfînta reprezintă pe toţi aceia care au făcut
o consacrare acceptabilă. Toţi cei vrednici vor trece în cele din urmă dincolo
de văl, în Sfînta Sfintelor. Cei care nu reuşesc să-şi întărească chemarea şi
alegerea, deşi sunt tot spirituali, vor fi lăsaţi în starea Curţii, îndreptăţiţi
pe deplin în faţa lui Dumnezeu, dar pe un plan diferit de cei care îşi împlinesc
legămîntul lor de jertfă — urmaşii în urmele lui
Isus. Marea Mulţime, Leviţii antitipici vor fi servii Preoţimei Regale.
Deşi pe plan spiritual şi neavînd moştenire în ţară — nici o parte cu omenirea —
totuşi ei vor avea de-a face cu pămîntul în serviciul lor
spiritual. În timp ce opera de restabilire va progresa timp de o mie de ani şi
omenirea se va apropia treptat de perfecţiune, aceşti Leviţi antitipici vor avea
un serviciu important pentru oameni. Pentru ca nimic să nu supere, rănească sau
distrugă în toată acea Împărăţie sfîntă va fi nevoie de o mare companie de
gardieni spirituali. Lucrarea lor va corespunde fără îndoială serviciului avut
acum de îngeri faţă de Biserica Aleasă. "Nu sunt ei oare toţi duhuri slujitoare
trimise să slujească pentru cei care vor moşteni mîntuirea?" (Evr.
1:14) 1116) ŢAPUL DE TRIMIS—Nu are parte în jertfa pentru păcat.
(Q632-1) Întrebare (1915)—1—Are ţapul de trimis
vreo parte în Jertfa pentru păcat? Răspuns—Ţapul de trimis n-are nici o parte. Ţapul de trimis nici n-a fost
jertfit. N-a reuşit să fie jertfit. Doi ţapi erau prezentaţi ca jertfe, dar
sorţul cădea numai pe ţapul Domnului şi acela a fost jertfă pentru păcat. Aşa că
avem viţelul şi un ţap ca jertfă pentru păcat, iar celălalt ţap nici n-a fost
sacrificat. De aceea nu putea fi o jertfă pentru păcat (Lev. 16:7-10). Dar
datorită economiei lui Dumnezeu această clasă a ţapului de trimis va avea o a
doua parte în ispăşirea păcatului, suferinţele lor fiind aplicate ca ispăşire,
pentru anumite păcate cu voia ale lumii — nu pentru păcatul
adamic. 1117) ŢINTĂ—Referitor la Marea Mulţime şi Turma Mică.
(Q451) Întrebare (1910)—1—Există o diferenţă
între ţinta atinsă de Marea Mulţime şi ţinta atinsă de Turma
Mică? Răspuns—Turma Mică s-a consacrat nu numai să respecte toate cerinţele
dreptăţii, ci s-au învoit cu Dumnezeu că vor face voia Lui cu orice preţ, fie că
dreptatea le va cere asta sau nu. Ceea ce trebuie să sacrifici este ceva mai
mult decît cere sau ar putea cere dreptatea. Tot aşa a fost şi cu Domnul nostru
Isus. Dreptatea a putut cere ca El să ţină legea, dar nu i-a putut cere să-şi
sacrifice viaţa. Dumnezeu cere ca fiecare om să ţină legea, dar niciodată nu
cere să ne prezentăm trupurile ca o jertfă vie; aceasta este o invitaţie.
Dumnezeu nu te invită să ţii legea Sa; El spune că dacă nu ţii legea, rezultatul
va fi cutare şi cutare; acesta este standardul Meu. Aşa că Dumnezeu pune
înaintea voastră şi înaintea mea acest standard, că trebuie să iubim pe Domnul
Dumnezeul nostru cu toată inima, mintea, sufletul şi puterea şi pe aproapele
nostru ca pe noi înşine. Dar voi spuneţi: Noi nu putem ţine Legea. Nu, nu putem
în ceea ce priveşte trupul, dar o putem ţine în inimile şi minţile noastre.
Trebuie să facem aşa. Ceva mai puţin decît aceasta înseamnă a nu ajunge la legea
lui Dumnezeu şi a fi găsiţi nevrednici de a avea viaţă veşnică. Aşa trebuie să
fie şi cu Marea Mulţime. Ei nu pot face mai puţin decît acest standard al legii
lui Dumnezeu. Ei au fost de acord să facă mai mult, dar trebuie să se ridice la
standardul iubirii. Acesta este standardul pentru lume în general în veacul
următor, pe care vor fi obligaţi să-l atingă. Dacă nu-l vor atinge în timpul
miei de ani, nu vor ajunge la viaţă veşnică la sfîrşitul miei de ani. Atunci,
dragi prieteni, nu credeţi că lumea va fi compusă din oameni plăcuţi? Eu cred că
da. Cînd Isus va termina lucrarea vă spun că va fi bine făcută şi umanitatea va
fi o reprezentare frumoasă a puterii lui Dumnezeu şi a asemănării cu
Dumnezeu. 1118) ŢINTĂ—A cădea de la ţintă în Marea Mulţime.
(Q455-1) Întrebare (1910)—1—Are vreo şansă de a
intra în Marea Mulţime unul dintre oamenii Adevărului care a ajuns la ţinta
iubirii perfecte şi s-a lăsat orbit de eroare? Răspuns—După înţelegerea mea, oricare din poporul lui Dumnezeu, nu numai cei
care sunt în Adevărul prezent, ci oricare din poporul lui Dumnezeu, care poate
ajunge ţinta dezvoltării de caracter pe care noi uneori îl numim ţinta iubirii
perfecte, se cere de la ei să-şi menţină starea la acea ţintă a iubirii perfecte
şi să nu fie mişcaţi de la ea de către încercările şi dificultăţile care îi vor
asalta după ce vor ajunge la această ţintă; eu aş înţelege că unii pot fi
temporar mişcaţi de la ţintă şi pot prin harul lui Dumnezeu să se recupereze şi
să fie încă dintre acele caractere pe care Domnul le va socoti vrednice de a
avea o parte în premiu. Dar am putut vedea că unii pot fi atît de complet
îndepărtaţi de la ţintă într-o condiţie a minţii sau conduitei aşa de greşită
încît ei să facă păcat care duce la moarte şi niciodată să nu aibă nici un
viitor. Şi am putut vedea că alţii, după ce au fost la ţinta iubirii perfecte,
pot să nu mai aibă zelul potrivit, şi, fără a părăsi în mod deosebit ţinta, află
că nu reuşesc să-şi menţină starea ca urmaşi zeloşi ai Domnului, şi vor fi
socotiţi vrednici de clasa Marii Mulţimi. 1119) ŢINTĂ SAU ALERGARE—Terminată înainte de a lupta.
(Q455-2) Întrebare (1908)—2—Învaţă Scripturile că
Biserica trebuie să-şi termine cursul înainte de a începe să lupte ca soldaţi,
sau nu trebuie să luptăm în timp ce alergăm în concurs pînă la sfîrşit, aşa
încît să putem termina cu bucurie? Răspuns—Există diferite scripturi care par să ne prezinte diferite gînduri.
Subiectul are multe laturi. Exact ca şi cînd ar trebui să fotografiem această
clădire. Noi am spune: Cum arată Auditoriul din Nashville? O poză ar fi de aici
şi ar arăta Galeria Confederaţiei; alta de acolo şi alta de aici. Ar fi poze
diferite, dar toate ar fi ale Auditoriului. Apoi ieşiţi afară şi faceţi o poză
din faţă, iar apoi mergeţi lateral şi faceţi o poză din lateral, şi apoi în
spate şi faceţi o poză din spate. Aşa că Domnul şi apostolii ne-au dat —
Dumnezeu ne-a dat prin Spiritul Său sfînt prin aceste diferite canale — diferite
ilustraţii ale adevărului şi ale experienţelor noastre din viaţă. Una dintre ele
ne reprezintă alergînd în concurs. Dar trebuie să alergi pentru ceva. Nu alergi
întruna şi apoi mori exact la momentul cînd ai ajuns la sfîrşitul cursei. În
timp ce este adevărat că Scripturile arată în unele locuri că noi alergăm
întruna şi alergarea noastră creştină în unele privinţe este ca un concurs de
alergare continuă, în care nu trebuie niciodată să ne oprim în străduinţa
noastră de a face ce este drept, există o altă ilustraţie, care pare să fie
foarte potrivită, că noi alergăm pentru o ţintă. Să presupunem că masa este
ţinta. Ce înţelegeţi prin ţintă? Este o ţintă în sensul că este ceva la care
trebuie să ajungem. Eu alerg spre acea ţintă. Mă opresc aici, la jumătatea
drumului pînă la masă; să presupunem că niciodată nu merg mai departe; nu ajung
niciodată la ţintă. Există mulţi oameni care, cred eu, niciodată nu ajung la
ţintă. Este important ca noi să vedem care este ţinta, aşa încît cînd alergăm să
putem alerga înţelept şi nu numai ca şi cum am lovi în vînt. Nu este vorba doar
despre cît efort poţi depune, ci vrei s-o faci pentru un scop; există ceva de
cîştigat; există ceva de obţinut. Persoana care aleargă fără un scop este ca
persoana care aleargă în cerc. "Unde mergi?" "Nu ştiu". El nu poate alerga
foarte mult în acest fel cu energie, dar dacă ar şti că trebuie să meargă pe un
anumit drum şi ar vrea să se întoarcă la un anumit punct de plecare fixat şi să
vadă în cîte minute poate face aceasta, atunci are un scop în minte, un motiv,
şi poate alerga mai bine. Aşa că Dumnezeu ne pune înainte o anumită ţintă şi noi
trebuie să alergăm către acea ţintă. Cînd am ajuns la ţintă, ce facem? Ei bine,
după ce am făcut totul, stăm — stăm la ţintă; nu ne îndepărtăm de ea. Va fi greu
să staţi acolo? Da. Va exista o mare străduinţă ca voi să fiţi îndepărtaţi de la
ţintă după ce aţi ajuns acolo. Adversarul va încerca să vă îndepărteze de ţintă
mai mult decît a încercat să vă împiedice să ajungeţi la ea. Există o luptă
intensă care apare după ce aţi ajuns la ţintă. Există o anumită măsură de
protecţie înainte de a ajunge la ţintă, dar după ce aţi ajuns, acolo aveţi
încercarea cea mai severă. Altă ilustraţie este aceasta: "Îmbrăcaţi-vă cu toată
armătura lui Dumnezeu" (Efes. 6:11). De unde obţineţi armătura? Cuvîntul lui
Dumnezeu. Îmbrăcaţi această armătură, îmbrăcaţi întreaga armătură a lui Dumnezeu
ca să puteţi sta. Acum, în timp ce îmbrac armătura lui Dumnezeu, Domnul îmi dă o
măsură de har şi protecţie ca să nu fiu asaltat înainte de a avea timp s-o
îmbrac; El îmi dă timp destul în care eu să îmbrac această armătură. El nu va
permite să fiu atacat peste puterile mele de a suporta; aşa că am un anumit timp
în care trebuie s-o îmbrac. Acum am îmbrăcat armătura — şi? Acum luptă! Voi
spuneţi: Care este ţinta pentru care alergăm? Aceasta, dragi prieteni. Există o
anumită ţintă a caracterului pe care Dumnezeu o va accepta, şi nu va accepta
nimic mai puţin decît acel caracter, iar dacă nu aveţi acel caracter nu puteţi
fi niciodată în împărăţie. Dumnezeu nu va lua în împărăţie orice; El a stabilit
un anumit standard şi a creat condiţii favorabile ca voi şi cu mine să putem
ajunge la acel standard; El a promis tot ajutorul, dar aşteaptă ca voi şi cu
mine să manifestăm interes, să ne străduim şi să ne ostenim ca să putem ajunge
la acel standard. Ce standard ne este pus înainte? Care este cerinţa minimă? Nu,
nu aceasta este ideea. Noi trebuie să avem dorinţa să facem tot ce putem şi
chiar mai mult; niciodată să nu fim mulţumiţi cu realizările noastre. Dar puteţi
repede vedea că este un standard din care nu puteţi face mai puţin şi să intraţi
în împărăţie, pentru că Dumnezeu a stabilit acest lucru. Vă amintiţi acea
afirmaţie clară a apostolului Pavel din capitolul opt din Romani că "Dumnezeu
i-a hotărît mai dinainte (predestinat)" — acesta este un cuvînt puternic. Ce a
predestinat Dumnezeu? Că toţi aceia care vor fi în turma mică trebuie să fie
asemenea Fiului Său; dacă ei nu sunt asemenea Fiului Său, nu pot fi în
împărăţie. Acea ţintă, vedeţi, este copia Fiului iubit al lui Dumnezeu. Pînă
cînd nu eşti la acea ţintă de a fi o copie a Fiului iubit a lui Dumnezeu,
predestinarea lui Dumnezeu este că nu poţi fi dintre cei aleşi; şi dacă ajungi
acolo şi îţi menţii acea stare, poţi fi unul dintre ei. Ţinta este un lucru
foarte important, nu-i aşa? În felul nostru superficial de a citi Biblia, a fost
un timp cînd n-am văzut ţinta sau altceva; a fost un mod de a face lucrurile
orbeşte. Nu ştiam ce a spus Dumnezeu. N-am dat destulă atenţie la ceea ce a spus
Dumnezeu. Citeam catechismul şi eram încurcaţi. Acum am ajuns la un timp cînd
vedem ce spune Dumnezeu în Cuvîntul Său, şi El ne dă pe Cristos ca model şi ca
exemplu. Vrei să spui că toţi trebuie să fim ca şi Cristos? Da, toţi trebuie să
fim ca şi Cristos. Dar Cristos a fost perfect; toţi trebuie să fim perfecţi? Eu
n-am spus asemenea lui Cristos după trup, dragul meu frate; nu am spus în ce fel
asemenea lui Cristos, dar în acest fel: Domnul nostru Isus a fost perfect, iar
voi sunteţi imperfecţi şi eu sunt imperfect; noi nu putem fi niciodată asemenea
lui Cristos în trup; dar nu în acest mod ne încearcă Domnul. El spune: Voi nu
sunteţi în trup ci în spirit dacă Spiritul lui Cristos locuieşte în voi. El nu
vă judecă după trup, ci după spirit. Dar trupul nostru? Trupul vostru este
socotit îndreptăţit, meritul lui Cristos v-a fost alocat după trup, acoperind
toate lipsurile şi condiţiile; între perfecţiunea în trup a lui Cristos şi
imperfecţiunea voastră în trup vă este atribuit vouă şi mie meritul
sacrificiului Său ca să acopere aceste lipsuri. Vedeţi deci că trupul vostru
este socotit perfect, în timp ce de fapt este imperfect. Dar scopul lui Dumnezeu
cînd ne socoteşte perfecţi este ca să ne putem prezenta ca sacrificii vii. După
voinţa divină nici un sacrificiu nu poate veni la altarul Domnului decît dacă
este fără pată şi fără lipsă. Domnul nostru Isus a fost Mielul lui Dumnezeu fără
pată şi fără lipsă, şi El a fost Cel acceptabil. Voi şi cu mine avem pete şi
lipsuri după trup, şi Domnul spune că nu putem veni la altar cu acestea. Ce
trebuie să facem? Trebuie să scăpăm de ele. Cum? Ele trebuie toate acoperite. Ce
le va acoperi? Meritul jertfei lui Cristos, atribuit şi aplicat prin credinţă.
Acesta acoperă toate lipsurile. Atunci, frate Russell, după aceasta suntem
acceptabili la altarul lui Dumnezeu? Exact acesta este punctul, dragi fraţi.
Aceasta ne-o spune apostolul: "Vă îndemn dar, fraţilor, pentru îndurările lui
Dumnezeu (El iertîndu-vă păcatele şi pregătind această acoperire pentru voi), să
aduceţi trupurile voastre ca o jertfă vie, sfîntă, plăcută lui Dumnezeu; aceasta
este slujirea voastră înţeleaptă". Sfîntă? Da, sfîntă. Ce am făcut noi să ne
facă sfinţi? Cristos a făcut lucrul care vă face sfinţi. Cuvîntul "sfînt"
înseamnă "întreg sau complet". Dreptatea lui Cristos atribuită ne face în mod
socotit întregi, complet fără păcat şi fără lipsă. Aşa că după trup voi nu mai
existaţi, spune apostolul, ci existaţi în spirit, voi aţi încetat să mai fiţi
din punct de vedere uman, v-aţi jertfit acea umanitate ca un serviciu înţelept
pentru Domnul; vă socotiţi de atunci înainte ca o nouă creatură, concepută de
Spiritul sfînt. Acum, această nouă creatură concepută în Isus Cristos, un membru
al corpului lui Cristos, vedeţi, este o persoană diferită de cea veche, şi
astfel apostolul a putut vorbi despre sine din acest punct de vedere ca despre
vechiul "Eu" şi noul "Eu". El spune, eu, şi totuşi spune, nu eu. Aici este
vechiul şi noul. Aici este noul Pavel şi vechiul Pavel. Vechiul Pavel, după
trup, este socotit mort; noul Pavel, după spirit, este socotit viu. Deci,
aceasta este poziţia noastră glorioasă, ca noi, ca şi creaturi noi, să ne putem
oferi jertfa, şi ca noi creaturi suntem acceptabili pentru Domnul şi putem lupta
lupta bună şi putem birui, Domnul ajutîndu-ne de-a lungul întregii căi. Dar ca
noi creaturi trebuie să ajungem la această stare, nu trebuie să ne oprim; ca noi
creaturi Dumnezeu ne spune că există o ţintă, o copie a iubitului Fiu al lui
Dumnezeu. Sunteţi la ţintă? O, spune cineva, nu aştept să fiu la ţintă pînă în
momentul morţii mele. Ce te face să crezi că vei fi mai aproape de ţintă în
momentul morţii tale decît cu o zi înainte? Nu există nici un motiv. Vedeţi,
această ţintă este o ţintă de caracter, iar voi şi cu mine trebuie să ajungem la
acel punct în caracter. Cum? În acest fel: Care a fost caracterul lui Cristos?
În ce fel S-a oferit El ca sacrificiu? În acest fel: Iată, în sulul cărţii este
scris despre Mine, vin să fac voia Ta, O Dumnezeule. Legea Ta este scrisă în
inima Mea. Acesta este punctul Lui de vedere — consacrarea deplină faţă de
voinţa Tatălui, nimic mai puţin. Şi trebuie ca voi şi cu mine să ajungem la
aceasta? Da. Păi, care este voinţa Tatălui? Voinţa Tatălui este ca noi să ne
conformăm, cu inima, nu în mod necesar cu trupul, dar să faci cît poţi mai bine
după trup, însă trebuie să împlineşti voinţa Lui cu inima, şi voinţa Lui este să
iubeşti pe Domnul Dumnezeu tău cu toată inima ta, mintea şi fiinţa ta, şi cu
toată puterea ta. Putem noi ajunge la aceasta? Cred că da. Aşa spune Domnul.
Putem în minţile noastre. Cu mintea servesc legea lui Dumnezeu, spune apostolul,
şi cu trupul meu, într-o anumită măsură, servesc legii păcatului; dar trupul
este socotit mort, iar Domnul nu judecă după trup. Dacă noi avem mintea lui
Cristos, vom face tot ce ne stă în putinţă în trup, străduindu-ne să ţinem
trupul supus în armonie cu voinţa Domnului. Dar noi nu suntem judecaţi după
trup, ci după spirit, după minte, după noua creaţie. Aşa că iată, dragi fraţi:
cu mintea voastră serviţi legea lui Dumnezeu — toată inima, mintea, fiinţa şi
puterea voastră. Dacă e aşa, atunci sunteţi la ţintă. Iubeşti pe aproapele tău
ca pe tine însuţi? Da, spui tu. Iubesc pe toţi şi îmi place să fac bine la
oricine şi mă bucur de aceasta. Atunci ai ajuns să iubeşti într-adevăr pe fraţi?
Da. Şi-l iubeşti pe Dumnezeu? Da. Şi iubeşti toată omenirea? Da. Nu vrei să faci
rău nimănui? Nu. Nu vrei să faci nici un rău sau să vezi nici un rău? Îi iubeşti
şi vrei să vezi că li se face bine? Da. Păi, presupun că trebuie să fii la
ţintă. Aceasta este ceea ce pune Domnul ca ţintă. Aceasta a făcut Cristos. El a
iubit lumea şi S-a dat pe Sine pentru ea. El a iubit pe Tatăl şi Şi-a jertfit
viaţa să facă voia Tatălui. El i-a iubit pe ucenici; astfel iubindu-i pe ai Săi,
i-a iubit pînă la sfîrşit. Acesta trebuie să fie spiritul nostru, şi imediat ce
ajungi acolo, aşa încît să iubeşti pe oricine şi să iubeşti pe vrăjmaşii tăi,
eşti la ţintă. Este mai greu să iubeşti pe duşmanii tăi, dar trebuie să-i
iubeşti; aşa spune Domnul: "Faceţi bine celor care vă urăsc" (Mat. 5:44). Dacă
n-ai ajuns la punctul să iubeşti pe duşmanii tăi, nu eşti la ţinta premiului,
pentru că nici unul avînd un standard mai mic nu poate fi din clasa aleasă. Ei
trebuie să fie asemenea Fiului iubit al lui Dumnezeu, şi aceasta este copia;
aceasta este ţinta. Dacă n-ai ajuns acolo, aleargă să ajungi acolo cît poţi de
repede. Lasă să treacă orice altceva în viaţă şi ajunge la acest punct. Cineva
poate spune: Există doar o singură persoană pe care n-o pot iubi; îmi este
duşman şi a vorbit cutare şi cutare lucru. Nu are importanţă ce a spus sau ce a
făcut; tu nu trăieşti pentru tine, nu-i aşa? Tu trăieşti pentru Domnul. Domnul
spune: Pune deoparte tot răul şi invidia şi orice altceva ce este greşit în
inima ta şi adu-ţi inima în acea stare în care să-i iubeşti şi să-ţi placă să le
faci bine. Aceasta înseamnă ajungerea la ţintă. După ce ai ajuns acolo, ce să
mai faci? Apoi stai. Să stai acolo este aproape nimic, este destul de uşor, ai
zice. Dar stai puţin; stai puţină vreme acolo şi vezi. Vei vedea că Adversarul
va ajunge la tine pe diferite căi, şi Domnul îi va permite să ajungă la tine. El
va face diferite lucruri să te provoace să faci altceva decît să-ţi iubeşti
duşmanii şi să-L iubeşti pe Domnul, pe fraţi şi lumea. El va face tot ce-i stă
în putinţă să-ţi întoarcă mintea de la standardul glorios a lui Cristos. Vei fi
asaltat într-o mie de feluri, mai mult decît ai fost asaltat pe drumul pînă la
ţintă, pentru că pe cale Domnul te-a protejat şi a spus: Nu voi permite să fii
ispitit mai mult decît eşti capabil; dar cînd ajungi sus la ţintă, eşti în stare
să stai. Atunci voi permite să fii ispitit atît cît eşti în stare să rezişti. El
ştie cît poţi şi vrea să te încerce cît poţi, pentru că toţi aceia care vor fi
din clasa celor aleşi, glorificaţi, trebuie să fie pe deplin încercaţi şi
verificaţi, şi trebuie demonstrat că ei au loialitate faţă de Dumnezeu şi faţă
de fraţi, şi iubire în toate aceste privinţe înalte şi
nobile.